回転する線路

 





2023-04-18

ファイル Dürer & 測距儀2022c084 連番 013 正三角形2つ と 補正の関係

https://blenderzionad.hatenablog.com/entry/2023/04/18/100045




 "回転板 線路"



import bpy

import math

import urllib.request

from math import ceil


# Set the width and height of the object

width, height = 200, 0.4


# Create a plane primitive

bpy.ops.mesh.primitive_plane_add(size=1, enter_editmode=False, align='WORLD', location=(0,0,0))

square_obj = bpy.context.active_object


# オブジェクトに名前を付ける

square_obj.name = "回転板 線路"



# Scale the object to the desired width and height

square_obj.scale[0] = width

square_obj.scale[1] = height



# Set the animation frames and rotation angle

animation_frames = 1000

rotation_angle = 2*math.pi


# Set the keyframes for the rotation animation

for i in range(animation_frames):

    bpy.context.scene.frame_set(i)

    square_obj.rotation_euler[0] = i/animation_frames * rotation_angle

    square_obj.keyframe_insert(data_path="rotation_euler", index=-1)


# Set the final keyframe

bpy.context.scene.frame_set(animation_frames)

square_obj.rotation_euler[0] = rotation_angle

square_obj.keyframe_insert(data_path="rotation_euler", index=-1)




#ああああああああああああああああああああああああああああ



#ああああああああああああああああああああああああああああ

このブログの人気の投稿

球体 目印ポイント 用の球体

成功 十字額縁 平行移動 縦横 2つのスクリプト

# トーラス 完全版 過去光円錐